suuren suuri matka postaus

 Voi että, mä rakastan niin paljon matkustelua, luontoa, kulttuurillisia kokemuksia ja niin edelleen. Tein tälläsen matkustamis slash haave -postauksen, johon kirjoitin paikkoja missä haluaisin käydä. Tässä listassa voi olla maita, kaupunkeja, kohteita tai ihan vaan hotelleja. Tässä listassa ei todellakaan ole kaikkia paikkoja, joissa halauisin käydä, mutta sellaiset, joista olen haaveillut jo pidemmän aikaa. Teen tästä postauksesta tulevaisuudessa ainakin toisen osan, jossa keskityn Suomen kohteisiin.

New York

Siitä hetkestä lähtien, kun erehdyin katsomaan Gossip girliä, niin olen halunnut käydä New Yorkissa. Yksi isoimmista haaveistani on käydä sarjan kuvauspaikoilla. Suurkaupungissa riittää nähtävää sekä koettavaa, enkä malta odottaa, että pääsen matkustamaan sinne.


Bali
Bali on aina ollu mulle sellanen unelma, jota kohti oon yrittäny mennä ja motivoida itseäni opiskelemaan ja niin edelleen. Yhdeksännellä luokalla, kun nepsy- valmentajani kysyi minulta unelmiani, niin vastasin, että haluan mennä Balille tiskaamaan. Valitettavasti vielä tähänkään päivään mennessä ei ole ollut mahdollisuutta lähteä, mutta ehdottomasti edelleen tähtään siihen. Mahdollisesti jo ensi talvena olisi tarkoitus viihtyä Balilla useamman kuukauden ajan. Balille haluaisin mennä rentoutumaan ilman loman tuomaa turhaa hökeltämistä. Balilla pääsisin nauttimaan myös uudesta harrastuksestani, eli joogasta.

Vietnam
Vietnam kiehtoo minua kokonaisuudessaan aivan totaalisesti. Ihana ja symppis paikka!

Palau
Minua hieman huvittaa, sillä sain tietää Palausta vasta hetki sitten. Seuraan Instassa muutamia travellereita ja sitä kautta sain sitten tietää kyseisestä paikasta. Pakko myöntää, mutta onhan toi Palau aivan upea ja näkemisen arvoinen paratiisi. En löytänyt netistä tarpeeksi hyvää kuvaa, jossa paikka pääsisi oikeuksiinsa ja jota olisin vapaasti voinut käyttää tässä postauksessa. 
Suosittelen että katsotte esim. Google kuvahausta Palau.

Islanti
Mä oon aina pitänyt Norjaa maailman kauneimpana maana ja jotenkin Islannista mulle tulee vähän samanlaiset vibat. Haluaisin päästä Islannin upeaan luontoon nauttimaan kuumista lähteistä, sekä luonnon kylpylöistä. Instasta @ Iceland, löytyy aivan järkyttävän upeita kuvia.

Japani
Siis oikeesti, mä en keksi mitään, mitä en haluais nähdä Japanissa. Entisenä amis-jonnena haluaisin päästä lähemmäs Japanin hullua autokulttuuria, sekä päästä näkemään livenä kun porukka driftailee vuorilla. Japanissa on myös uskomattoman hienoa arkkitehtuuria, mikä innoittaa minua valtavasti tälläisena talo/sisustus-suunnittelu hömppänä. Lisäki tälläisena food loverina, voi olla pientä malttamattomuutta päästä testailemaan Japanilaisia herkkuja. Ai että, menolippu Japaniin kyllä kiitos!

Barcelona
Muutaman päivän kaupunkiloma tekisi gutaa vaikka samantien. Barcelonaan menisin nauttimaan kivoista paikallisista nähtävyyksistä, sekä syömään ja juomaan hyvin. Espanjassa olenkin käynyt useampaan otteeseen, mutten vielä Barcelonassa. Espanja maana voisi olla hyvin vahvana listalla, mikäli muuttaisin ulkomaille asumaan.

Malediivit
Yllätys yllätys, tämä löytyy minunkin unelmien lomakohteet listalta. Keneltäpä ei?

Pariisi
Ihastuin Pariisiin heti kun rupesin seuraamaan Linda Ekrothin seikkailuja Pariisissa. @Linda on muutenkin ihmisenä erittäin inspiroiva persoona, enkä ole ollenkaan yllättynyt, että hän valitsi toiseksi kotikaupungikseen Pariisin. Lisäksi heti Lindasta inspiroituneena, aloin katsomaan Netflixistä Emily in Paris tv-sarjaa, joka on aivan huippu. Pariisissa minua kiehtoo monet asiat, enkä malta odottaa että pääsen kiertelemään ja tutustumaan upeaan kaupunkiin.

Italia
Uu Mamma Mia <3 Äitini oli nuorena Italiassa aupairina ja hän on kertonut minulle paljon juttuja sieltä. Rakastan Italiaa, jo pelkästä ajatuksesta, mikä on saanut minut haaveilemaan syvästi Italiaan matkustamisesta. Rakastan Italialaista ruokaa ja viiniä pelkästään koti Suomessa jo, niin mitenkähän hyvää se on oikeasti paikan päällä. 

Sunrise Palace, Hotel
Sunrise Palace sijaitsee Maroccossa. Hotelli on sijaistee aivan upeassa paikassa ja sillä haluaisin piipahtaa siellä yön, jos parinkin. 

xoxo, aivotvuotaa


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

kreeta 2022 - osa 2

kreeta 2022 - osa 1

verta, hikeä ja luksusta